Pulmana oli iankaikenwanhan asuntoautomme kojelauta. Se oli verhoiltu harmaalla keinonahkalla.

Kerran ollessamme viikonloppureissulla tuli avokilta ensin kehuja näppäryydestä nallejen yms kannalta, ja sitten suora vihje Hansun kojelaudan ulkonäön kohentamiseen (se ketku tietää mistä narusta vetää). 05o.gif

Eli, kojelauta pitää saada tasaiseksi; joistain kohdista se on pienillä kolhuilla ja muutenkin epätasainen. Superlonin hylkäsin liian pehmeänä mutta sen pitää kuitenkin olla palautuvaa. IhanItsessä kysyessäni- parasta materiaalia uuden nahkan alle pyöristämään/pehmentämään ja tasoittamaan kojelautaa - sain vinkiksi junppamattomateriaalin.

Autontuunausohjelmissa käyttävät suihkutettavaa liimaa, tuollaisella saan uuden nahkan/kankaan kiinni tasaisesti ja eri osien liitoskohtiin suunnittelin huomiotereitä, ne täyttävät rakoja ja samalla niillä aikaansaa vähän ulkonäönparannustakin.

(Tässä linkki saksalaiselle sivulle jossa suunnilleen samanlainen kojelauta:
http://www.db407.de/images/Wohnmobil20.jpg
)

 

562902.jpg


<- Tuossa koko kojelaudasta kuva, eli tästä lähdetään. Saas nähdä mikä on lopputulos.

Alla kahtena pätkänä hieman ylempää kuvat. Tuo vasemman kuvan ratintakaa pilkottava läpyskä on sulakerasian kansi, vänskän paikan sakemannit keksineet tuolloin 1972, vai mitä ?

05u.gif

562903.jpg 562904.jpg


 

Suunnitelmaa muutoksesta.
Uudet kankaat hankittu ja hansikaslokeron alle kurkistettu.
Alta löytyi kymmenen markan kolikko.
766565.jpg  766460.jpg
768352.jpg <- Ensimmäinen valmiiksi saatu osa. Huomiotere osioiden väliin. Putkessa vanu-täytteinen 'naru'.
Tässä kojelautamateriaalin riisumista. (Kaksi kolmasosaa tein ensin, mittaristo-osa jäi vielä alkuperäiseen muotoonsa tässä vaiheessa.) 770666.jpg
Tässä samat suunnilleen valmiina, nahkaa täytyy kiristää vielä muutamasta kohdasta. 770758.jpg
Kojelautaa kokonaisuudessaan:
Punaviininpunaista ja maitokahvinväristä keinonahkaa, junppamattoa pehmikkeenä.
Värit sopivat kuin nyrkki silmään penkkien värityksen kanssa.
770785.jpg
* *